молитвы - Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь https://www.kremonk.org.ua Мужской монастырь, православие, Кременная, Свято-Сергиевский храм Sun, 18 May 2014 00:09:42 +0000 ru-RU hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.0.1 Образ Божией Матери Неупиваемая чаша https://www.kremonk.org.ua/orthodox_article/obraz-bozhiej-materi-neupivaemaya-chasha Sat, 17 May 2014 20:26:09 +0000 http://www.kremonk.org.ua/?post_type=orthodox_article&p=2711   Акафист Божией Матери Неупиваемая Чаша Кондак 1 Избранное и дивное нам избавление даровася Твой образ честный, Владычице Богородице: яко избавльшеся явлением его от недугов душевных и телесных и скорбных обстоянии, благодарственная благохваления приносим Ти, Всемилосердная Заступнице. Ты же, Владычице, Неупиваемою Чашею нами именуемая, приклонися благоутробно к нашим воздыханием и воплем сердечным и избави страждущих […]

The post Образ Божией Матери Неупиваемая чаша first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
 

Икона Божией Матери Неупиваемая чаша

Икона Божией Матери Неупиваемая чашаБожией Матери Неупиваемая чаша

Акафист Божией Матери Неупиваемая Чаша

Кондак 1

Избранное и дивное нам избавление даровася Твой образ честный, Владычице Богородице: яко избавльшеся явлением его от недугов душевных и телесных и скорбных обстоянии, благодарственная благохваления приносим Ти, Всемилосердная Заступнице. Ты же, Владычице, Неупиваемою Чашею нами именуемая, приклонися благоутробно к нашим воздыханием и воплем сердечным и избави страждущих недугом пианства, да с верою воззовем Ти: Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Икос 1

Ангельстии чини и праведников сонми непрестанно славят Тя, Царицу всех Богородицу, ходатайствующую о многогрешнем роде христианстем, погрязшем в беззакониих, пребывающем во гресех: даруеши бо ему во утешение и спасение милость Свою чрез многоименныя чудотворныя иконы Твоя, ихже яко звезды небесныя по всей земли нашей зрим. К единому же от сих образу, Неупиваемая Чаша именуемому, припадающе, из глубины сердца взываем Ти: Радуйся, неприступнаго Божества селение; радуйся, непрестанное людей удивление. Радуйся, скорбьми немощи наша очищающая; радуйся, милость Свою чрез чудотворныя иконы Твоя нам низпосылающая. Радуйся, явлением тех скорбная сердца наша возвеселяющая; радуйся, благодарственная Богу пети научающая. Радуйся, пречудное всех к Богу примирение; радуйся, геенны вечныя избавление. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 2

Видящи, Пресвятая Владычице, сердечныя скорби, душевныя муки и искреннее покаяние людей, одержимых недугом, губительною болезнию пианства, благоволила еси явити богоспасаемому граду Серпухову милость Твою явлением пречуднаго образа Твоего, именуемаго Неупиваемая Чаша, да вси к нему припадающии с верою и сокрушенным сердцем, получивше исцеление от тяжкаго недуга своего, из глубины души вопиют: Аллилуия.

Икос 2

Разум неудобь разумеваемый трикратнаго явления преподобного Варлаама и повеления его путьшествовати в богоспасаемый град Серпухов разумети ища, человек некий, страждущий недугом пианства, отъиде во град Серпухов и обрете тамо во монастыре Владычнем икону Твою святую, Неупиваемая Чаша именуемую. Мы же, видяще таковое Твое о нас, грешных, попечение, с благоговением вопием Ти: Радуйся, чрез благочестивых людей славу чудес Твоих грешником открывающая; радуйся, Путеводительнице прозорливая, путь спасения им показующая. Радуйся, всеблагая наша Наставнице, любовию Твоею нас привлекающая; радуйся, за вся благодеяния Твоя благодарению нас научающая. Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая; радуйся, несумненною надеждою нас увеселяющая. Радуйся, губительныя страсти наша разрушающая; радуйся, благим намерением способствующая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 3

Сила Вышняго благодатию Владычицы укрепи некоего человека, страждущаго недугом пианства, егда он, нозе разслабленныя имый, иде во град Серпухов, повеление Богоматере, чрез преподобнаго Варлаама возвещенное, исполняя, и обрет Пречистыя Богоматере икону, абие исцеле от недуга своего душевнаго и телеснаго и из глубины души воззва Богу: Аллилуия.

Икос 3

Имуще источник неоскудный и неупиваемую чашу небесных дарований, не токмо людие града Серпухова, но и вси православнии христиане от иных градов и весей к Твоему пречудному образу притекают и, пред ним получающе исцеление, припадающе, благодарственными усты вопиют Ти: Радуйся, Купеле, в нейже вся наша скорби погружаются; радуйся, Чаше, еюже радость спасения нашего восприемлем. Радуйся, немощи наша телесныя врачующая; радуйся, язвы греховныя исцеляющая. Радуйся, страсти наша силою молитв Твоих укрощающая; радуйся, коемуждо просящему по потребе его подающая. Радуйся, милостей сокровище нам открывающая; радуйся, едина Мати, милосердие нам являющая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 4

Бурю внутрь имуще помышлений сумнительных, но с искренним покаянием притекающе к Твоему неизреченному милосердию, одержимии пианственною страстию получают исцеление и из глубины сердца вопиют Ти: Аллилуия.

Икос 4

Слыша Господь тяжкия скорби жен, стариц и детей, ихже сродницы обуреваеми суть пианственною страстию, дарова им Твою, Владычице, икону, у неяже вси притекающии обретают утешение и радость духовную и вопиют Ти со слезами: Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземлющаго грехи мира; радуйся, Чаше, черплющая нам радость от источника безсмертия. Радуйся, скорбных матерей утешение, ненадежных надежде; радуйся, скорбящих отрадо. Радуйся, благодати явление; радуйся, веры утверждение. Радуйся, волнение страстей утишающая; радуйся, руку помощи Твоея требующим простирающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 5

Боготечную звезду, честную икону Твою показала еси нам, Владычице, юже зряще и с верою сердечною молящеся Тебе, Богородице, глаголем: исцели пианственною и всякою иною болезнию души и тела страждущих, верных же научи воспевати хвалу Богу: Аллилуия.

Икос 5

Видяще чудеса преславная и знамения пречудная, бываемая не токмо от иконы Твоея, Богомати, во граде Серпухове явленныя, но и от всех по подобию сея иконы написанных изображений, припадающе к ним смиренно, вопием Ти: Радуйся, скоропредстательная Помощнице усердно к Тебе притекающих; радуйся, благосердая Услышательнице молений наших. Радуйся, град Серпухов благословением Твоим осенившая; радуйся, и в пределах Московских славу чудес Твоих показавшая. Радуйся, серпуховская Владычице, сокровище исцелении неоскудное; радуйся, инокинь тамо благо подвизающихся всемощная покровительнице. Радуйся, ведущим брань противу мира, плоти и диавола добрая поспешнице; радуйся, и в мире благочестно живущих усердная Заступнице. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 6

Проповедающе чудеса Твоя, Богородительнице, от иконы Твоея, Неупиваемая Чаша именуемыя, бываемая, молим Тя, Пречистая, со слезами: избави всех нас от падений греховных, научающи воспевати Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсияла еси в светлости Божественныя славы, Дево Богородице, на Младенца Предвечнаго Господа нашего Иисуса Христа зрящая, Иже в сосуде аки в неупиваемой чаше предстоит, якоже Тя видим, изображенную на иконе Твоей, Неупиваемая Чаша таинственно нареченной, от неяже избавление пианственныя болезни притекающим с верою даруеши, во еже пети Тебе гласы немолчными сице: Радуйся, о Нейже радуется и торжествует Ангельский собор и человеческий род; радуйся, Еяже слава превосходит похвалы земныя и небёсныя. Радуйся, таинственным изображением Сына в сосуде тайну Божёственныя Евхаристии нам открывающая; радуйся, рожденнаго Тобою Агнца, всегда ядомаго и никогдаже иждиваемаго, нам указующая. Радуйся, Чашею Жизни и безсмертия ко вратам Вёчныя Жизни нас приводящая; радуйся, источником нетления и радости жаждущия души напаяющая. Радуйся, неисчетною благостынею не оставляющая презреннеиших и отверженнейших; радуйся, от рова погибели сердоболием, Твоим исхищающая ненадёжных. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 7

Хотя некии человек возблагодарити Тя, Владычице, за исцеление от пианственнаго недуга, украси Твою пречудную, Богомати, икону, во граде Серпухове пребывающую, из глубины сердца воспевая Богу: Аллилуия.

Икос 7

Новое чудо видим, Владычице, от иконы Твоея святыя: страждущии бо пианственным недугом некии раб Божии Стефан, прибегая к Твоему Матернему предстательству, от тяжкаго недуга своего избавися и, благодаря Тя, благолепными дарами икону Твою украси, и, припадая к неи, со слезами возопи Тебе тако: Радуйся, живоносный источнике исцелении; радуйся, чаше небесная божественных даровании. Радуйся, реко исцелении приснотекущая; радуйся, море, всех наших страстей потопление. Радуйся, благодарственная приношения не отвергающая; радуйся, сердца благочестивых людей возвеселяющая. Радуйся, крепкия веры Подательнице; радуйся, всех благих деянии Исполнительнице. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 8

Странно и сумнительно неверующим слышати, како икона Твоя святая «Неупиваемая Чаша» божественных исцелении источает чудеса. Мы же, верующе словеси Твоему, Владычице, реченному к первописаннои иконе: «С тобою Моя благодать и сила», — веруем, яко от сея иконы Твоея благодать Твоя выну истекает. Темже, благоговейно покланяющеся, лобызаем ю, вопиюще Богу: Аллилуия.

Икос 8

Всё упование людие, страждущии болёзнию пианства, на Тя, Владычице, возлагают, прекланяешися бо немощем и страстем нашим. Кто бо нас, грешных, изведёт из рова погибели и нищеты духовныя и телесныя, аще не Ты, Владычице! Сего ради прекланяем колена пред Твоим пречудным образом и вопием Ти тако: Радуйся, по молитве грешных людей, призывающих Тя в помощь свою, небесную благодать низпосылающая; Радуйся, глубину милосердия Твоего грешным показующая. Радуйся, доблести и веры богатство неистощимое; радуйся, духа уныния и боязни отгнание. Радуйся, отчаявшихся и ненадёжных ободряющая; радуйся, удручённым болёзнию пианства руку помощи простирающая. Радуйся, терпеливых страдальцев дарми благодатными утешающая; радуйся, суетныя радости мира сего презирати нас научающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися делу Твоего милосердия, Господи, яко даровал еси грешному роду человеческому Заступницу и Помощницу, к нашим немощем прекланяющуюся, от недуга пианства свобождающую, верныя же научающую пёти Ти: Аллилуия.

Икос 9

Вития человечестии недоумеют хвалити, славная Владычице, Твоея иконы праздник, ниже от скверных устен наших приносимыя Тебе похвалы достойны суть, обаче неисчетная благодеяния, иконою Твоею являемая, видевше, душею и сердцем радующеся, Ти глаголем: Радуйся, яко от лика Твоего чудеса деются; радуйся, отвергающих Тя посрамление. Радуйся, от всякаго зла прибегающих к Тебе избавляющая; радуйся, кротким сиянием Твоим мрак грехов и страстей наших разгоняющая. Радуйся, свеще неугасимая, веры огнь воспламеняющая; радуйся, Благодатная, яко Тобою с нами Бог. Радуйся, добраго ответа нам пред Судиёю Праведным усердная Ходатаице; радуйся, души православных любовию к Тебе и Сыну Твоему исполняющая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 10

Спасти хотящи люди многия, страждущия недугом пианства, чудную Твою, Богомати, икону нам даровала еси, сего ради одержимии сим недугом к чудотворному образу Твоему притекают и, получивше исцеление, умильно Богу зовут: Аллилуия.

Икос 10

Стена еси и щит, Богомати, людем, пианственною болёзнию страждущим и всём усердно к Тебе притекающим и икону Твою благоговейно чтущим, ибо сию дарова нам благих податель Господь в помощь и врачевание еяже ради внушает нам пёти: Радуйся, отчаянных надежде, печали их утоляющая; Радуйся, Твоею благодатию нас недостойных осиявающая. Радуйся, нашу скверну чистотою Твоею очищающая; радуйся, брёние наше тлённое в нетление обращающая. Радуйся, неможение наше утверждающая; радуйся, облежащии нас облак страстей скоро разгоняющая. Радуйся, от уныния тяжкаго нас избавляющая; радуйся, в молитве ко Творцу всяческих нас укрепляющая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 11

Пения нашего смиреннаго, от полноты любве и усердия Тебе приносимое, не презри, Чистая, и не отвратися отчаявшихся и страждущих недугом пианства людей, но помози им же и нам очиститися от всякия скверны греховныя, да возможем достоино и праведно пёти Богу: Аллилуия.

Икос 11

Светоприемную свещу зрим Тя, Пресвятая Дёво, и на святей иконе Твоей, посреде лика угодников Твоих, лучами благодати неизречённо блистающу, отнюдуже, во мраце грехов своих просвещеннии и на светлую стезю добродетелей наставляемии, зовём Тя почитании сими: Радуйся, заступлёнием Домники преподобныя избавляющая нас от суеты мира сего многомятежнаго; радуйся, тоя предстательством помогающая нам в борьбе с прираженьми страстей плотских. Радуйся, молитвами священномученика Харалампия мысль благую в сердце нашем полагающая; Радуйся, того ходатайством нечистую совесть просвещающая. Радуйся, молитвами Параскевы мученицы от мучительнаго недуга пианства страждущих избавляющая; радуйся, тоя заступлёнием страждущих к искреннему раскаянию и вразумлению призывающая. Радуйся, купно со священномучеником Антипою озлобленных всех души умягчающая; радуйся, вкупе с ним на помощь Тя призывающих и имя Твоё славящих спасающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 12

Благодать Божия, присущая святей иконе, Неупиваемая Чаша именуемой, влечёт к неи, Владычице, всех скорбящих, плачущих, обездоленных, вдов и сирот, наипаче же всех страждущих недугом пианства, и не тщи отходят, Владычице, от неупиваемыя чаши Твоих Божественных даровании, но, неоскудно получающе цельбы от чудотворнаго образа Твоего, Всеблагая, благодарственно поют Богу: Аллилуия.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса и велию милость, людей, одержимым пианственною страстию, явленная, молим Тя, Владычице: спаси и помилуй и не остави нас, ищущих Твоего предстательства и зовущих Ти: Радуйся, воистинну бедным Помощнице; радуйся, страждущих присное врачевство. Радуйся, благодушных велия радосте; радуйся, малодушных дивное ободрение. Радуйся, бед и скорбен скорая Избавительнице; радуйся, верных всемилостивая Утешительнице. Радуйся, гордых смиряющая; радуйся, смирённыя возвышающая и всём спасения желающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Кондак 13

О Премилосердая Сладчайшаго Господа нашего Иисуса Христа Мати, нынешнее услыши наше моление и избави нас от всех недугов душевных и телесных, наипаче же свободи страждущих недугом пианства, да благодарственно вопием Богу: Аллилуия.

Этот кондак читается трижды, затем 1-и икос «Ангелъстии чини.» и 1-и кондак «Избранное и дивное».

Образ Божией Матери Неупиваемая чаша

Образ Божией Матери Неупиваемая чаша

Молитва ко Пресвятой Богородице

Царице наша Преблагая, надежде наша, Пресвятая Богородице, приятелище сирых и странных Заступнице, бедствующим помоще и озлобляемых покрове. Зриши нашу напасть, зриши нашу скорбь, отовсюду искушеньми одержими есмы, и несть избавляли.

Ты убо Сама помози нам, яко немощным, окорми нас, яко странны, настави нас, яко заблудших, уврачуй и спаси нас, яко ненадёжных. Не имамы бо иныя помощи, ни иного предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обременённых.

Призри на нас, грешных и во озлоблении сущих, покрый нас пречистым омофором Твоим, да избавлени будем от зол, обышедших нас, наипаче же от пианства, да восхвалим всегда пресвятое имя Твоё. Аминь.

Тропарь, глас 4

Днесь притецем, вернии, к божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматере, напаяющия сердца верных неупиваемою чашею небеснаго Своего милосердия и людем верным чудеса показующия, яже видяще и слышаще духовно празднуем и тепле вопием: Владычице милосердая, исцели наша недуги и страсти, молящи Сына Твоего, Христа Бога нашего, и спаси души наша.

The post Образ Божией Матери Неупиваемая чаша first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Усопшим нужна наша молитва https://www.kremonk.org.ua/orthodox_article/usopshim-nuzhna-nasha-molitva Fri, 14 Mar 2014 17:18:12 +0000 http://www.kremonk.org.ua/?post_type=orthodox_article&p=4983 Неделя за неделей, мы вспоминаем каждую субботу наших усопших родственников. Какое счастье, что Церковь в Великий пост дала нам дни особых молитв, в которые мы можем всецело уделить внимание умершим сродникам, всем от века почившим православным христианам. Как это важно — молиться за этих людей, за людей, которые наши братия и сестры во Христе, которые […]

The post Усопшим нужна наша молитва first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Пресвятая Владычица Богородица, спаси нас грешных

Пресвятая Владычица Богородица, спаси нас грешных

Неделя за неделей, мы вспоминаем каждую субботу наших усопших родственников. Какое счастье, что Церковь в Великий пост дала нам дни особых молитв, в которые мы можем всецело уделить внимание умершим сродникам, всем от века почившим православным христианам.

Как это важно — молиться за этих людей, за людей, которые наши братия и сестры во Христе, которые прожили свою жизнь, кто-то долгую жизнь, кто-то совсем-совсем короткую, но все они преставились пред Лице Господа, то есть прошли тот путь, по которому каждому из нас рано или поздно придется пройти. Они знают, что нас ждет, а значит — их молитвы полезны для нас.

А наши молитвы нужны им. Вот мы обращаемся к святым, мы просим: «Святителю отче Николае, моли Бога о нас грешных» или «Преподобный отче Серафиме, моли Бога о нас грешных, помоги нам», «Пресвятая Владычица Богородица, спаси нас грешных» — и вот так мы молимся.

Но апостол Павел еще говорит о том, что нужно молиться и друг за друга, а не только обращаться к святым. Святые, конечно же, многое могут, потому что, как апостол Павел, опять же, говорит, «много может молитва праведника, поспешествуемая во благое». Но и любой человек в той или иной мере праведен. Мы же ведь не бесы, мы же не развратились окончательно, в нас осталось что-то святое; и в той степени, в которой мы праведны, в той степени и действенна наша молитва.

Так же действенна и молитва наших усопших сродников за нас. Вот, будем молиться друг за друга: за усопших — мы, усопшие — за нас, — и таким образом все спасемся. Будем молиться, чтобы наша жизнь была хоть немного ближе к Богу; будем просить, чтобы Господь спас души почивших наших близких, знаемых, сродников, врагов — тех, кому нужна наша молитва. И будем надеяться, что их молитвы точно также помогут и нам исправиться, стать более одухотворенными, более обоженными.

Когда мы станем такими, тогда и наши молитвы будут иметь больше силы; много смогут наши молитвы, если мы будем праведны. Пока же праведности у нас немного, и то, что есть в наших душах благого — пускай оно приносит плоды в той мере, в которой плодородна почва, на которой они созревают.

Да помилует Господь всех нас, живых и усопших, всех тех, кто нуждается в милости Божией, а это значит — весь род человеческий и, прежде всего, весь род христианский, потому что апостол говорит, что «пришел в мир Спаситель всем человекам, наипаче же верным».

Да будем верными, чтобы Спаситель был для нас сугубо Избавителем от адских мучений и Источником радости о Себе Самом — Христе Иисусе Господе нашем, Ему же слава подобает со Отцем и Святым Духом во веки. Аминь.

The post Усопшим нужна наша молитва first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Покаянный канон св. Андрея Критского https://www.kremonk.org.ua/orthodox_article/pokayannyj-kanon-sv-andreya-kritskogo Sun, 02 Mar 2014 22:02:59 +0000 http://www.kremonk.org.ua/?post_type=orthodox_article&p=2359 С понедельника по четверг 1-й недели Великого Поста в храмах происходит чтение Великого Покаянного канона св. Андрея Критского. Вслушиваясь и вдумываясь в слова Великого Покаянного канона св. Андрея Критского, вновь и вновь попытаемся войти в тайные пустынные уголки души своей, чтобы открыть и увидеть источники ее постоянной боли и страданий: «Изранен я, изъязвлен; вот стрелы […]

The post Покаянный канон св. Андрея Критского first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Великий пост. В храмах читается канон Андрея Критского

Великий пост. В храмах читается канон Андрея Критского

С понедельника по четверг 1-й недели Великого Поста в храмах происходит чтение Великого Покаянного канона св. Андрея Критского.

Вслушиваясь и вдумываясь в слова Великого Покаянного канона св. Андрея Критского, вновь и вновь попытаемся войти в тайные пустынные уголки души своей, чтобы открыть и увидеть источники ее постоянной боли и страданий: «Изранен я, изъязвлен; вот стрелы врага, пронзившие мою душу и тело; вот раны, язвы и струпья вопиют об ударах моих необузданных страстей».

Осознаем истинное положение наше, и ужаснемся: «По мыслям моим я тот человек, который попался разбойникам, теперь я весь изранен ими, покрыт язвами».

Вместо дивного, чудного, благоухающего сада в душе пустынный холод бесчувствия и страшная пустота: «Расточив в грехе душевное богатство, я — чужд святых добродетелей, но, страдая от голода, взываю: Господи, источник милости, спаси меня!»

Пересохли колодцы душ наших, и мы разучились плакать, попросим же у Бога со страхом и надеждой: «Ни слёз, ни покаяния, ни умиления нет у меня: Ты Сам, Спаситель, как Бог, даруй их мне». Положим же начало покаянию, да не оставит нас, бедствующих, Господь:
«С чего начну оплакивать деяния моей несчастной жизни? Какое начало положу, Христе, настоящему сетованию? Но, как милосердный, даруй мне оставление прегрешений. Приди, несчастная душа со своею плотью, исповедайся Создателю всего, воздержись, наконец, от прежнего бессловесия и принеси Богу слёзы раскаяния».

(Тропари из Великого канона св. Андрея Критского)

Канон св. Андрея Критского

Великий канон преп. Андрея Критского

Великий канон преп. Андрея Критского

Начинается время покаянных трудов поста и молитвы, какие разнообразные примеры покаяния Церковь ставит пред нами! И многие из них, как раз и Святой Андрей Критский — автор этого покаянного канона, предлагает нам в своем каноне. Говорит он о том, как покаялся царь и пророк Давид.

Покаяние этого великого предка Спасителя по плоти, в особенности, назидательно для нас, ибо открывается нам в нем, как милостив Господь и как готов Он принять человека милостью Своею, как только человек сознает свою греховность и будет просить прощенье, именно твердо решивши не возвращаться к своим грехам, а начать борьбу с ними с помощью Божией.

Тяжко пал царь и пророк Давид. Когда-то, увидевши из своего царского дворца, купающуюся на кровле обнаженную красавицу Вирсавию, прельстился ее красотою и впал с ней в грех. Но этого мало; у нее был законный муж, верный преданный победоносный, храбрый военачальник, всецело своему государю преданный.

И вот государь такое дело совершив, мало того, что впал в грех с его женою, его самого отправил на войну и приказал, окружавшим его солдатам, в момент самой острой схватки военной, оставить его, отойти от него, чтобы он оказался одинок, окруженный врагами. Так это и было: храбрый воин смертью храброго упал на поле брани и об этом доносят царю. Царь берет его жену уже к себе, как законную жену и как будто бы все скрыто, все благополучно.

Приходит к царю после того, как прошло некоторое время, его частный друг и собеседник святой пророк Нафан, приводит его к сознанию греха. Сказал ему притчу о том, как один богатый человек обидел бедного, вопиюще обидел. Справедливый и добрый государь сразу воспламенился и говорит, что такой человек достоин смерти и вдруг слышит от Нафана: «Человек этот — ты! Ты убил, как будто бы своей рукой убил, потому что по твоей воле и приказу он расстался с жизнью.

Мало того, ты отнял у него жену». И вот когда пророк Нафан ему так сказал, то царь и пророк Давид тут только понял, что он натворил! И сказал он короткую фразу: «Согрешил я пред Господом!» И пророк Нафан радостно объявляет ему милость от Лица Господа, говоря: «И Господь отъял согрешения твоя!» — Это пример исполнения того, о чем говорил когда-то великий старец Амвросий Оптинский, когда одному человеку сказал, что для истинного покаяния не нужны месяцы и годы, а нужно мгновенье!

Преподобные Андрей Критский и Мария Египетская

Преподобные Андрей Критский и Мария Египетская

И вот в это мгновенье и принес Богу свое покаяние царь и пророк Давид, ибо понял глубину падения своего. Он с таким ужасом и отвращением отшатнулся от него в сторону, что Господь сразу увидал, что он порвал навсегда с этим грехом, и сразу через Своего служителя изрекает ему милость прощения.

И вот, в результате этого тяжкого двойного падения, но и восстания через покаяние, пророк Давид и написал тот псалом 50, о котором когда-то сказал великий проповедник Русской Православной Церкви Святитель Иннокентий Херсонский, который, объясняя этот псалом, говорил: «Я думаю, что сатана и сейчас содрогается от ужаса, когда слышит этот покаянный псалом».

В этом псалме целая школа покаяния: и сокрушенное признание своей вины, безответной вины и, вместе с тем, какой громадный духовный опыт чувствуется у царя Давида, видимо, богата была его духовная жизнь.

Бывали, вероятно, такие тяжкие падения в грех и восстания. Наученный духовным опытом, он и здесь, так тяжко павший, не отчаялся, а только что согрешивший так тяжело, однако же дерзновенно молится не только о прощении, а молится, чтобы Господь не отвергнул его «от Лица Своего, и Духа Своего Святого» не отнял от него. И Церковь часто, часто повторяет эти слова, ободряя всякую кающуюся душу.

И вот, когда мы проходим это время покаяния, подвиг покаяния, каждый человек должен постараться заглянуть в свою душу, как можно поглубже, в самую ее глубину. Где мы живем, где мы переживаем, где мы радуемся, где мы скорбим, где мы печалимся, где мы гневаемся, где мы раздражаемся — в самой глубине нашей души, в самом сердце нашем, потому что именно туда смотрит Всевидящий и Всеведущий Бог. Сумей же усмотреть свои грехи, душа человеческая, проходящая подвиг покаяния!

Конечно, нам самим это тяжело, да и непосильно, но вот и Церковь идет нам навстречу, на помощь и учит нас молиться Господу Богу о помощи, чтобы Он Сам даровал нам «зрети наши прегрешения» и о них заботиться, о них печалиться и помнить свои грехи, никогда не осуждать брата своего. Аминь.

Митрополит Филарет Вознесенский

Великий Покаянный канон преподобного Андрея Критского читает Патриарх Пимен  (аудио + тексты канона по дням) »

Великий покаянный канон святого Андрея Критского — Богослужение совершает митр. Минский и Слуцкий Филарет »

Канон св. Андрея Критского — текст канона, перевод, АУДИО »

Великий канон св. Андрея Критского читается на первой неделе Великого поста. Публикуем текст канона, читаемого во все дни Первой седмицы Великого поста и записи чтения канона Патриархом Пименом.

The post Покаянный канон св. Андрея Критского first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Икона Божией Матери «Призри на смирение» https://www.kremonk.org.ua/orthodox_article/ikona-bozhiej-materi-prizri-na-smirenie-2 Sat, 28 Sep 2013 22:36:58 +0000 http://www.kremonk.org.ua/?post_type=orthodox_article&p=4419 Икона Божией Матери, именуемая «Призри на смирение», была явлена в 1420 году в Псковской земле, на озере Каменном. Обстоятельства чудесного явления неизвестны, но можно сделать предположение о том, что святая икона была обретена псковитянами в утешение, когда они терпели большие бедствия во время княжения Василия II Дмитриевича: морового поветрия и вторжение пришедшего завоевывать псковские земли […]

The post Икона Божией Матери «Призри на смирение» first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Образ Богородицы "Призри на смирение"

Величаем Тя, / Пресвятая Дево/ Богоизбранная Отроковице/
и чтим святыя иконы Твоея чудесное отображение.

Икона Божией Матери, именуемая «Призри на смирение», была явлена в 1420 году в Псковской земле, на озере Каменном. Обстоятельства чудесного явления неизвестны, но можно сделать предположение о том, что святая икона была обретена псковитянами в утешение, когда они терпели большие бедствия во время княжения Василия II Дмитриевича: морового поветрия и вторжение пришедшего завоевывать псковские земли литовского князя Витовта. В псковской летописи есть два свидетельства о святой иконе.

Одно из них гласит: «В лето 6934 (1426) за старым Коложем, на Камене озере, бысть знамение: от иконы Святыя Богородицы идяше кровь, месяца септевриа в 16 день; сие убо знамение прояви нахождение поганого князя Витовта и многое пролитие христианскых кровей». В другом, более полном указании на чудесное знамение от образа, говорится: «В лето 6934 (1426), тоя же осени, бысть знамение от иконы Святыя Богородицы, на Камене озере, у Василия у двора: шла кровь из праваго ока, и на место капала, где стояла, и на пути шла кровь, как везли, от иконы в убрус, как в Псков проводили икону Пречистыя, месяца сентября в 16. На память святыя великомученицы Евфимии».

Следовательно, 16 сентября икона Божией Матери была перенесена в Псков и помещена в соборном храме во имя Живоначальной Троицы. В память этого перенесения и было установлено празднование чудотворной иконе в этот день.

В Троицком соборе, очень почитаемом верующими Пскова, пребывало много православных святынь, среди которых можно упомянуть чудотворную Чирскую икону Пресвятой Богородицы, сохранившуюся до нашего времени, Тихвинский образ Богоматери, множество ценной церковной утвари, княжеских грамот и других исторических и культурных памятников.

Однако в описи ризницы Троицкого собора, составленной в XIX веке, уже нет упоминания о старинной иконе «Призри на смирение». Так как Псков в описываемые времена часто подвергался опустошительным пожарам, можно предположить, что древняя чудотворная икона Божией Матери погибла во время одного из постигших соборный храм стихийных бедствий.

Списков с чудотворного образа известно немного. Один из них, конца XVII века, находится в киевской Флоровской Вознесенской женской обители, а второй помещен в главный храм киевского Свято-Введенского мужского монастыря.

В Введенский храм список с иконы Божией Матери (XIX века) был передан в дар в 1992 году схимонахиней Феодорой († 1994 г.), которая хранила его у себя в течении 55 лет. Образ, установленный в специальный киот, привлекал к себе многочисленных верующих своей необычайной красотой.

В августе 1993 года лики Богородицы с Божественным Младенцем чудесным образом отпечатались на стекле, прикрывавшем икону и не соприкасавшемся с ней.

В результате всестороннего исследования, проведенного киевскими учеными, было установлено, что изображение на стекле органического происхождения и является нерукотворным, и в то же время они не смогли дать научного объяснения произошедшему чуду. Стекло с чудесным отображением было установлено в киоте рядом с иконой.

Указом Синода Украинской Православной церкви 9 (22) ноября 1995 года икона Божией Матери «Призри на смирение», пребывающая в киевском Свято-Введенском монастыре, признана чудотворной. Свидетельством благодатной помощи людям и исцеления недужных, обращавшихся к Пресвятой Богородице с молитвами, являются многочисленные украшения иконы.

Акафист Богородице «Призри на смирение», PDF »

The post Икона Божией Матери «Призри на смирение» first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Нерукотворный образ Господа нашего Иисуса Христа. История, видео, акафист https://www.kremonk.org.ua/orthodox_article/nerukotvornyj-obraz-gospoda-nashego-iisusa-xrista-istoriya-video-akafist Thu, 29 Aug 2013 09:43:16 +0000 http://www.kremonk.org.ua/?post_type=orthodox_article&p=609 Спас Нерукотворный — образ Господа и Спасителя нашего Иисуса Христа, чудесно отпечатавшийся на плате, которм Христос вытер свой лик. Согласно Преданию, изложенному в Четьи Минее, Авгарь V Ухама, больной проказой, послал ко Христу своего архивария Ханнана (Ананию) с письмо, в котором просил Христа прийти в Едессу и исцелить его. Ханнан был художником, и Авгарь поручил ему, если Спаситель […]

The post Нерукотворный образ Господа нашего Иисуса Христа. История, видео, акафист first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>
Спас Нерукотворный

Спас Нерукотворный

Спас Нерукотворный — образ Господа и Спасителя нашего Иисуса Христа, чудесно отпечатавшийся на плате, которм Христос вытер свой лик.

Согласно Преданию, изложенному в Четьи Минее, Авгарь V Ухама, больной проказой, послал ко Христу своего архивария Ханнана (Ананию) с письмо, в котором просил Христа прийти в Едессу и исцелить его. Ханнан был художником, и Авгарь поручил ему, если Спаситель не сможет прийти, написать Его образ и принести ему. Ханнан застал Христа окруженным густой толпой; он встал на камень, с которого ему было виднее, и попытался изобразить Спасителя.

Видя, что Ханнан хочет сделать Его портрет, Христос потребовал воды, умылся, вытер Свой лик платом, и на этом плате отпечатался Его образ. Спаситель передал этот плат Ханнану с повелением отнести с ответным письмом пославшему его. В этом письме Христос отказывался идти в Едессу сам, говоря, что ему надлежит исполнить то, на что Он послан.

По исполнении Своего дела он обещал послать к Авгарю одного из Своих учеников. Получив портрет, Авгарь исцелился от главного своего недуга, но лицо его оставалось еще поврежденным. После Пятидесятницы в Едессу пошел святой апостол Фаддей, один из 70-ти, закончил исцеление Авгаря и обратил его в христианство. Авгарь прикрепил образ к доске и поместил в нише над городскими воротами, убрав оттуда находившегося там идола.

Акафист Нерукотворному образу Господа нашего Иисуса Христа

Кондак 1

Пречистому Твоему Образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия, тем с надеждою вопием Ти: Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне noгибающему и исцели от болезни моя неисцельныя.

Икос 1

«Иисусе, Спасителю мой, — молил смиренно Авгарь князь Едесский, — прииди ко мне и исцели неисцельныя болезни моя, в них же от многих лет стражду.

Ему же подражая, и аз, пораженный гpexoвною проказою, мольбою вопию сице: Господи мой, Господи, помилуй мя по велицей милости Tвoeй, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Господи Спасителю мой, росою милости Твоей омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Господи, отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Господи, сердце чисто созижди во мне и дух прав обнови во утробе моей Господи, не отвержи мене от лица Твоею и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 2

Видя любовь и веру Авгаря Едесскаго, Господи, Ты писал ecu ему «Блажен еси Авгарь, не видевый Мя и веровым в Мя Аз пошлю ученика Моего и той исцелит тя и жизнь вечную подаст ти и сущим с тобою». Посли же, Господи, милость Твою и мне вопиющему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум не постигает тайны, как Господь приложением к Божественному лику Своему убруса, изобрази на нем подобие Свое, посылал оное к Авгарю, желание того исполняя. Сей же радости великой исполнься, поклонися образу Христову. Ему же и мы с благоговением днесь поклоняемся, с мольбою и верою зовуще: Господи мой, Господи, устне моя отверзиши, и уста моя возвестят хвалу Твою, Господи мой, Госпо ди, возврати ми радость спасения и Духом Владычным утверди мя. Господи, Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, по милости Твоей пощади мя, Господи мои, Господи, Спасителю мой, призри на скорбь души моея и поспеши на помощь мне. Господи мой, Господи, услыши мя и от всех скорбей избави мя.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди, ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 3

Силою любве и радости преисполненный поклонися Авгарь Нерукотворенному образу Спасителя мира и, получив своих болезней исцеление; с верою воззва «Христе Боже, всяк уповающий на Тя не постыдится». Сим поучая и нас всегда уповлти на милости Господни и пети Ему: Аллилуйа!

Икос 3

Имея любовь к падшему роду человеческому, Ты, Христе Боже, чрез единаго от учеников Твоих воззвал eси Ашаря от мрака гpеxoвного и просветил душу ею светом истины Твоея. Воззови и меня от глубины греховныя, да и аз с плачем возопию Тебе сице:

Господи мой, Господи, даруй ми слезы умиления, да ими Тя умолю — очисти прежде конца вся моя npeгрешения Господи, просвети мою душу светом Твоего Божественнаго познания, и введи мя но милости Твоей в Царство Твое Господи мой, Господи, просвещение мое и Спаситель мой, к Тебе прибегох, научи мя творити волю Твою. Господи мой, Господи, Боже мой, вразуми сердце мое, и отжени от него искушение лукаваго, и настави мя на путь спасения. Господи Moй, Господи, не отрини убо моления моего и услыши мя, Твоею Благостию утверди сердце мое страхом Твоим. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 4

Буря страстей и треволнений житейских потопляет мя, и сердце, объятое ужасом смерти, вопиет Ти: Господи, несть помогающаго ми на земли, спаси мя, якоже древле Авгаря, и даруй купно с ним пети Ти: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша, яко иудеи ненавидят Тя, и хощут нечто злое содеяти Тебе, Господи, пишет Авгарь: «Аз молю: прииди ко мне и обитай, со мною». Того любви подражая, и аз, восстав из глубины падения моего, дерзновенно молю Тя, Христе Боже сице:

Господи Боже мой, вниди в дом души моея и пребуди неотлучен со мною грешным. Господи, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки. Господи мой, Господи, к Тебе прилепилась еси душа моя, прииди и радости исполни сердце мое.

Господи Боже, Спасителю мой, прниди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 5

Благословен грядый во имя Господне — воспеваху древле дети еврейскии, встречая Господа в Иерусалиме. Мы же днесь, раскрывая двери сердец наших грядущему к нам Спасу, со умилением зовем: Аллилуиа.

Икос 5

Дивныя глаголы Ты рекл еси, Господи, всем погибающим: «Да не смущяется сepдце ваше, и да не устрашается, веруяй в Бога, и в Меня веруйте и наследите Царство, уготованное вам от создания мира». Аз же, помышляя свое беззаконие, молю Тя, Блаже, утверди сердце мое и просвети ум мой, Тебе вопиющий: Господи мой, Господи, призри на мя и просвети очи мои, да не усну в смерть, Господи мой, Господи, путеводя Израиля от земли фараоновой, настави мя на путь Твой, да пойду во истине Твоей. Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, верую в Тя, помози моему неверию, Господи мой, Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, и не удаляйся от мене за беззакония моя.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя

Кондак 6

Воззрети очима на образ Твой, Господи, не смею окаянный аз oт лукавых моих деянии, но, яко мытарь, стеня, взываю Ти Боже, очисти мя грешнаю от фарисейскаго лицемерия и научи чистым сердцем пети милосердию Твоему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия в скорби моей, утешительное слово Твое, Спасителю мой, еже рекл еси: «Не оставлю вас сиры, прииду к вам» . Того ради аз, избегши темноту отчаяния, с надеждою на Твое человеколюбие прибегох к Тебе сице моляся: Господи мой, Господи, Прибежите мое в беде и в скорби, не остави мя едина, Господи мой, Господи, безгрешный, с беззаконными вмененный, изми мя оот рук ненавидяших мя. Господи мой, Господи, от поругания видимых и невидимых врагов сохрани мя. Господи мои, Господи, прости мя и приими мя, якоже блуднаго древле во объятия Твоя.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 7

Дивныя показал еси дела Твоя, Господи, в пречистем образе Твоем, и чудности даровал утешение всем земнородным, научив их в скорбных обстояииях жизни прибегати к Твоему милосердию и пети Тебе с любовию: Аллилуиа.

Икос 7

Храм нося и телесный весь осквернен, множество содеянных мною лютых, трепещу страшнаго Суднаго дне и молю: покаяния отверзи ми двери, Жизнодавче, и яко Давид вопию Ти: Господи мои, Господи, услыши моление мое, внемли молитве моей и помилуй мя. Господи Боже мой, Твой семь аз, вразуми мя и жива будет душа моя. Господи Боже мои, пастырю мой, заблудих, яко овча погибшая, взыщи раба Твоего и спаси мя. Господи мой, Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 8

Страшнаго дне пришествия Твоего ужасаюся, Христе, и трепещу, яко имый множество согрешений, но Ты, Милостивый Боже, прежде конца обрати мя, поющего Тн: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был ecи любовь к падшим человеком, о Иисусе, и даровал еси им образ Твой Святый, ясно глаголющий всем в скорби и печали сущим, «приидите ко Мне, вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы». Сего ради погибающий, со дерзновением молю Тя, Христе, сице глаголя:

Господи мой, Господи, хранителю мой, сохрани мя от врагов, нападающих на мя. Господи мой, Господи, в вышних живый и на смиренныя призираяй, призри на мя грешнаго и буди отрадой моей. Господи мой, Господи, спаси мя, утопающаго в пучине житейских искушений. Господи мой, Господи, да не смущается сердце мое и да не устрашается во исповедании имени Твоего. Господи мой, Господи, приими мя, яко мытаря, яко Хананея помилуй, помилуй мя по милости Твоей.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему, и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 9

Вси языцы, приидите, с любовию и трепетом поклонимся пречистому образу Спасителя мира, избавльшему нас от работы вражия и благодарственно вопием Ему, Победителю смерти и ада: Аллилуиа.

Икос 9

Весь пораженный проказою греховною, недоумеваю, како есть достойно величати Тя, о Владыко многомилостивый, но верою сердечною исповедую Тя, истиннаго Сына Божия, смиренно стою пред образом Твоим Святым, сице моляся: Господи Иисусе, Радосте моя, даждь ми, да возрадуюся о милости Твоей. Господи, Спасителю мой Преблагим, спаси раба Твоего от неверия и беззакония. Господи мой, Господи, Милость неизреченная, благодатию Твоею потреби гнев и сердце моем. Господи мой, Господи, чистота неописанная, чистоту сердца и ума даждь ми. Господи мой, Господи, одеяйся спевом яко ризою, освяти мя, печалями житейскими омраченнаго.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 10

Господи мой, Господи, Милосердый Спасителю мой, душу мою студными деяниями люте разслабленную воздвигни Божественным Твоим милосердием, якоже древле разслабленнаго при овчей купели, и на спасения стези настави ю, да поем Ти: Аллнлуна.

Икос 10

Царю Предвечный, Утешителю, Христе Истинный, очисти мя от всякия скверны, якоже очистил eси десять прокаженных и исцели мя, якоже исцелил еси сребролюбивую душу Закхея мытаря, да воспою Ти, сице глаголя:

Господи мой, Господи, недуги наша приемый и болезни понесый, исцели болезни сердца моего. Господи мой, Господи Иисусе, Помощниче мой, помози ми, яко изнемогает душа моя oт скорби сея. Господи мой, Господи, очи давый слепому во еже видети, даждь ми око, да узрю кротость и терпение Твое. Господи долготерпеливый, избави душу мою от нечестиваго и спаси мя ради милости Твоея.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 11

Пение всеумиленное Тебе приносяща, и сокрушенным сердцем молящася, не презри мя, о Преблагий Владыко! Отврати убо лице Твое от грех моих! Но не отврати лица Твоего от раба поющаго Тебе: Аллилуиа.

Икос 11

Христе Свете истинный, просвещаяй и освящаяй всякаго человека грядущаго в мир, призри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего и исправи жизнь мою по заповедям Твоим, и душу мою освяти, да принесу Ти молитву сице:

Господи Иисусе Христе, Ты Свет мира, светом Твоим осияй мя Господи мой, Господи, Ты источник жизни, даруй душе моей жизнь нетленную и утверди ю в заповедех Твоих. Господи Иисусе Христе, Ты Солнце правды, правдою Твоею согрей душу мою и озари ум мой. Господи мой, Господи, Ты наставник мой, научи мя творити волю Твою и любити Тя всем сердцем Господи мои, Господи, Ты отверзл eси очи слепому, отверзи и мне двери покаяния и, яко щедр, очисти вся грехи моя.

Святой Мандилион

День 16 августа 944 года стал самым важным в истории Нерукотворного образа Христа на плате, называвшегося в Византии “Святой Мандилион” (TO AGION MANDYLION), а в Древней Руси “Святым Убрусом”. В этот день драгоценная реликвия, накануне торжественно перенесенная в Константинополь из далекого сирийского города Эдесса, была помещена в церкви-реликварии Большого дворца среди других важнейших святынь империи. С этого момента начинается общехристианское прославление Мандилиона, который становится едва ли не главной реликвией византийского мира. В списках константинопольских святынь и паломнических описаниях он устойчиво занимает одно из первых мест.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

кондак 12

Благодатию Твоею всесильною, утверди сердце мое в вере, надежде и любви, даруй ми покаянием и неослабленным исполнением заповедей Твоих достигнуть Царствия Небеснаго, идеже с лики апостольскими воспою: Ти Аллилуиа.

Икос 12

Ты, Пастырю добрый, рекл еси всем, и скорби и печали сущим «Друзи Мои, Аз иду ко Отцу Моему и Отцу вашему уготовити место вам, но паки прииду и возьму вас к Себе, аще заповеди Моя соблюдаете». Сему благоговейно внимая, дерзну и аз, погруженный в лютую скорбь, приступити к Тебе, сице моляся: Господи мой, Господи, Милосердый Спасителю мой, спаси мя погибающаго. Господи мой, Господи, отжени от мене тучи неверия, зла и вражды и Духом Твоим Благим настани мя на путь правды. Господи мои, Господи, утешение души моем, утеши мя в печали сущаго. Господи Боже мой, имене ради Твоего, оживи мя и правдою Твоею изведи из печали душу мою. Господи, Царю Пресильный, помяни мя, егда приидеши во Царствии Твоем.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

кондак 13О, Премилосердый и Преблагий Господи Боже, Спасителю мой, пришедый в мир для спасения падшаго человека, не возгнушайся мене паче всех человек прегрешившаго и не отврати от мене лица Твоего, но призри на лютую скорбь и печаль души моея, исцели и утверди в Свете истины и любве, да поем Ти: Аллилуиа!

О Спасе мой Премилосердый, пришедый в мир для спасения — падшаго человека, взыщи мя погибаюшаю и благодатию Твоею душу мою освяти, тело очисти и жизнь исправи но эапо-ведем Твоим, да воспою Ти чистым сердцем: Аллилуиа.

О Спасе Moй Премилостивый, призри на раба Твоего, утопающаю в мори житейских искушений и бед, и, яко же древле Петра утопающа, спаси благодатию Твоею, освяти душу и утверди на стези заповедей Твоих, да чистым сердцем и усты вопию Ти с любовию: Аллилуиа

Далее читается 1-й икос и 1-й кондак

Молитва

О, Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш, Ты древле человеческаго естества Твоего лице, пресвятою водою смыв и убрусом отер, чудесно убо на том же убрусе изобразити Себе и Едесскому князю Авгарю во исцеление его от недуга послати благоволил еси. Се и мы ныне грешнии рабы Твои, душевными и телесными недуги нашими одержимы, лица Твоею, Господи, ищем, и с Давидом во смирении душ наших зовем не отврати лица Твоею, Господи, от нас, и не отклонися гневом от рабов Твоих, помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас. О, Всемилостивый Господи, Спасителю наш, изобрази Сам Себе в душах наших, да во святыни и правде жительствующе, будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего, и тако Ссбе, Премилостиваго Бога нашего, купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом славити не престанем во веки веков. Аминь

По благословению
Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II
Посвящается 300-летию надвратного храма
во имя Нерукотворного образа Спасителя
в Зачатьевском монастыре

The post Нерукотворный образ Господа нашего Иисуса Христа. История, видео, акафист first appeared on Кременской Свято-Сергиевский мужской монастырь.

]]>